0
نویسنده: ادمین سایت 07 آبان 1401
دسته بندی : اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی abb

اتوماسیون صنعتی ABB متعلق به شرکت بزرگ و قدرتمندی در سوئیس می‌باشد. که از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ی انواع تجهیزات الکترونیکی محسوب شده و تجربه‌ی طولانی آن‌ها در ساخت محصولات موجب کیفیت و کارایی بی نظیر در آن‌ها شده است. فعالیت شرکت ABB در سال 1883 و با تولید لامپ الکتریکی و همچنین ژنراتورهای الکتریکی آغاز شد. با گذر زمان این شرکت هم پای پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی به سرعت همگام سازی شده و با نیازهای روز تطابق خوبی پیدا کرد. در سال 2004 میلادی شرکت ABB سیستم اتوماسیون صنعتی خود را طراحی و به بازار معرفی کرد. این اولین ورود این کمپانی در زمینه‌ی اتوماسیون های صنعتی به شمار می‌رفت. اما امروزه با گذشت چند سال شرکت ABB موفق شده است تا در این خصوص رهبری کل جهان را در اختیار داشته باشد. خط مش‌های اصلی تکنولوژیک توسط این شرکت تعیین و به وسیله‌ی رقبا تعقیب می‌شود. در ادامه به معرفی بخش هایی از اتوماسیون صنعتی از برند ABB خواهیم پرداخت.

تاریخچه‌ی برند ABB

این کمپانی بزرگ و چند ملیتی در اواخر سال 1800 میلادی در اواخر قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد و سپس در سال 1988 با یک شرکت دیگر ادغام شده و تبدیل به یک کمپانی چند ملیتی شد. ABB در حدود 160 هزار نفر نیرو در سراسر جهان در اختیار دارند که به این کمپانی برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کنند. شعار اصلی این شرکت انتقالی برق از نیروگاه به پریزهای برق با تجهیزات ABB است. در این راستا اتوماسیون صنعتی ABB نیز از بهترین تکنولوژی های روز دنیا تهیه و تولید شده است.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی زیمنس

 

معرفی برخی از انواع اتوماسیون صنعتی از برند ABB 

در صنایع ترکیبی و نیز فرآیندی استفاده کردن از انواع مختلف اتوماسیون‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد. اتوماسیون به صورت یکپارچه و نیز استفاده از فناوری های مرتبط با سنجش و اندازه‌گیری و نیز سیستم‌های تجزیه و تحلیل همگی در اتوماسیون صنعتی ABB در نظر گرفته شده است. محصولات تولید شده تحت برند ABB از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و در این زمینه در تمام جهان پیشرو و ممتاز می‌باشند. این محصولات مربوط به اتوماسیون صنعتی تحت برند ABB شامل موارد زیر می‌باشد:

1- PLC های برند ABB 

این کنترل کننده‌ها که قابلیت برنامه ریزی منطقی دارند از جمله محصولات پر استفاده در اتوماسیون‌های صنعتی به شمار می‌روند. در برند ABB قابلیت‌های منحصر به فردی برای انواع PLC ها در نظر گرفته شده است. همین امر موجب شده تا از این تجهیزات در:

  • صنایع آب
  • ساخت و ساز و همچنین زیر ساخت‌ها
  • مراکز کنترل کننده‌ی داده
  • انرژی‌های احیاپذیر
  • اتوماسیون مربوط به ماشین‌آلات
  • معدن

پی ال سی abb

در سطح گسترده‌ای استفاده گردد. برای پروسه‌های پیچیده و ماشین‌آلاتی که نیاز به سرعت پردازش بالایی دارند استفاده از مدل AC500 از گروه محصولات اتوماسیون صنعتی ABB بسیار ایده‌آل و مناسب می‌باشد. سری ECO از این گروه تجهیزات از نظر اقتصادی مقرون به صرفه طراحی و ساخته شده اند و به همین دلیل از نظر کاربری نیز محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. سری S از این تجهیز نیز از نظر ایمنی دارای ضریب اطمینان بسیار بالایی بوده و به همین علت گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در کارخانجات و سیستم‌هایی است که نیاز به فرایندهای اتوماتیک با دقت بالا دارند.

 

مطالب مرتبط:

اشنایی با اینورتر های سانیو 

اتوماسیون صنعتی دلتا

 

2- تجهیزات رباتیک برند ABB 

این بخش از تولیدات کمپانی مربوط به ربات‌های صنعتی و نرم افزارهایی می‌باشد که در تولیدات صنعتی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات ها که در دسته‌ی اتوماسیون صنعتی ABB قرار دارند با تنوع بالا و در سری های :

  • IRB25
  • IRB 5500
  • IRB 5400

تولید و به بازار عرضه شده است. همچنین برند ABB دارای کنترلرهای متنوعی نیز می‌باشد که بیشتر در تجهیزات مربوط به جوشکاری قوس الکتریکی و نیز دستگاه اسپری و نوار نقاله  مورد استفاده واقع می‌شود.  از دیگر موارد استفاده از تجهیزات رباتیک برند ABB در اتوماسیون‌های صنعتی می‌توان به :

  • ابزارهای برنامه ریزی
  • جوشکاری رباتیک
  • صنایع الکتریکی
  • فورج
  • بسته‌بندی
  • صنیع چوب
  • و ساخت متریال

را نام برد.

گروه صنعتی سپیانی به منظور مرتفع کردن نیاز بازار داخلی به این تجهیزات با کیفیت از برند سوئیسی ABB اقدام به  تهیه این تجهیزات نموده و آن را با ضمانت اصل بودن به هموطنان عزیز ارائه می‌نماید. برای استعلام موجودی و قیمت به وب سایت فروشگاهی سپیانی مراجعه نمایید.

تجهیزات ABB

همچنین از دیگر خدمات ارائه شده در گروه صنعتی سپیانی می‌توان به مشاوره و راه‌اندازی خط تولید راه‌اندازی خط تولید اشاره نمود.

3- مبدل و اینورتر های قدرت از برند ABB

این تجهیزات قابلیت استفاده شدن در انواع مختلف صنایع را دارند. اینورترهای تولید شده در برند ABB امکان تولید و استفاده به صورت بهینه ار انرژی را فراهم می‌کند. اینورترهای خورشیدی تولید شده در اتوماسیون صنعتی ABB توانایی تولید و حفظ نمودن انرژِی را به بهترین حالت ممکن دارند. مبدل‌های توربین بادی نیز از دیگر محصولات این برند بوده که امکان استفاده‌ی حداکثری از نیروی باد را فراهم می‌کند. محصولات تولید شده در کمپانی ABB همگی دارای ضریب بهره‌وری بسیار بالایی هستند و طراحی‌های آن ها نیز از کیفیت و قدرت زیادی برخوردار است . این محصولات به گونه ای ساخته می‌شوند که از انرژی بیشترین میزان استفاده را ببرند.

4- تجهیزات نیمه هادی در برند ABB

این ماژول‌ها در انواع ولتاژها از پایین تا بالا قابل استفاده می‌باشند. یکی از مزیت ‌های استفاده از این تجهیزات در قیاس با نمونه‌های ساخته شده توسط رقبای برند ABB این است که به سادگی در اشکال مکانیکی و یا الکتریکی به مجموعه‌ها اضافه می‌شوند. تریستورهای تولید شده در اتوماسیون صنعتی ABB از نظر میزان بازدهی و ضریب اطمینان و همچنین صرفه‌ی اقتصادی بی رقیب هستند. 

 

مطالب مرتبط:

محصولات برند شاکو

محصولات برند اشنایدر

 

کلام آخر

همانطور که پیشتر اشاره شد تجهیزات مرتبط با اتوماسیون صنعتی ABB تنها محصولات ساخته شده در این برند نیستند. گستره‌ی فعالیت این کمپانی بسیار وسیع بوده و در زمینه‌های زیادی در سطح جهان پیشرو هستند. گروه صنعتی سپیانی یکی از وارد کنندگان اصلی این تجهیزات در کشور بوده و هموطنان عزیز برای تهیه کلیه محصولات مورد نیاز خود می‌توانید همین الان با مشاورین ما در گروه صنعتی سپیانی تماس بگیرید.

منبع : 2