0
نویسنده: ادمین سایت 03 آبان 1401

اتوماسیون صنعتی زیمنس

شرکت زیمنس یک شرکت است که محدوده وسیعی از تجهیزات اتوماسیون را در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهد؛ در ادامه قصد داریم در ارتباط با سیستم‌های اتوماسیون صنعتی زیمنس، تجهیزات آن، نگهداری و راه‌اندازی تجهیزات زیمنس و مطالبی ازاین‌قبیل، با یکدیگر بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

تاریخچه زیمنس

شرکت زیمنس کار خود را از یک کارگاه کوچک در زیرزمین یک‌خانه آغاز کرده است و در حال حاضر یک شرکت بزرگ فناوری متمرکز بر صنعت است که توانسته محصولات متنوعی را تولید کند و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فناوری‌های کم صرفه در جهان به شمار می‌رود.

خوب است بدانید طبق آمار منتشر شده در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت زیمنس و حدود  30300 کارمند در سراسر جهان دارد که این تعداد همواره رو به افزایش است.

همچنین لازم است ذکر شود، این شرکت کار خود را از سال 1847 میلادی آغاز نموده است و به دست فردی به نام ورتر زیمنس در آلمان تأسیس گردیده است؛ مدیرعامل حال حاضر این شرکت نیز شخصی به نام کلاوس کلاین فیلد است که از سال 2005 مسئولیت مدیریت این شرکت بزرگ و موفق را به عهده دارد.

حتما بخوانید :

اتوماسیون صنعتی دلتا

اتوماسیون صنعتی چیست؟

 

تاریخچه شرکت زیمنس

 

سیستم‌های اتوماسیون زیمنس

باید بگوییم سیستم‌های اتوماسیون شرکت زیمنس به سه دسته سیستم‌های اتوماسیون صنعتی سیاتیک، سیستم‌های کنترل حرکت و سیستم‌های اتوماسیون تقسیم‌بندی می‌شود که در هر یک از این سه بخش شرکت زیمنس تجهیزات  متعددی را تولید و روانه بازار می‌کند در ادامه به بررسی مهم‌ترین محصولات شرکت زیمنس خواهیم پرداخت.

پی سی ال ها

باید بگویم  pcl یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات اتوماسیون‌ها است و کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارد، وسیله که یکی از مهم‌ترین وسیله‌های تولیدی در شرکت زیمنس است با استفاده از پورت‌های مختلف به سیستم اتوماسیون متصل می‌شود و در شبکه قرار خواهد گرفت.

پی ال سی زیمنس

سیستم کنترل حرکت

یکی دیگر از تجهیزات بسیار کاربردی دیگر شرکت اتوماسیون زیمنس سیستم کنترل حرکت است این سیستم کنترل حرکت زیرشاخه سیستم‌های اتوماسیون هست و می‌تواند به‌صورت حلقه باز یا حلقه‌های بسته در سیستم وجود داشته باشد؛ شرکت زیمنس توانسته  محصولات متنوع و گسترده‌ای را در این تعریف عرضه کند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد به طور مثال یک قطعه به نام SIMOTION P که به‌تازگی توسط شرکت زیمنس ارائه شده است ترکیبی از یک کنترل مقاوم در برابر اغتشاشات و رابطی باز برای سیستم‌های کامپیوتری با توانایی کنترل حرکتی در اختیار اپراتورهای مختلف قرار می‌دهد، این قطعه یک نوع از قطعات  گسترده این شرکت مابین قطعات سیستم کنترل حرکت است.

سی ال سی

همان‌طور که می‌دانید سی‌ان‌سی پرکاربردترین وسیله‌ای است که در صنعت استفاده می‌شود، این کلمه که از مخفف عبارت Computer Numerical Control  به وجود آمده است که معنای کنترل عددی کامپیوتر را می‌دهد که برای تولید Punch Tape  از آن استفاده می‌شود؛ این وسیله غالباً در دو جهت X و Y حرکت می‌کند؛ ولی در برخی از موارد در جهت X، Y و Z نیز آزادی عمل دارد؛ خوب است بدانید شرکت زیمنس رنج متنوعی از سی‌ان‌سی ها را تولید می‌کند که در اتوماسیون‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.

‏اچ ام آی

این محصول یکی دیگر از محصولات پرکاربرد و نام‌آور شرکت اتوماسیون زیمنس هست که با مدل‌ها و کاربردها مختلف برای اجرای برنامه‌های تصویری متفاوت طراحی می‌شود این محصولات با ابعاد مختلف و در مدل‌های با کید و بدون کی پد در بازار برای انواع شرکت‌ها و کاربردها توسط این شرکت عرضه می‌شوند

اینورتر

اینورتر یکی دیگر از محصولات شرکت زیمنس است که در مدل‌های مختلف و کاربردهای متفاوت توسط این شرکت تولید می‌گردد؛ از جمله ویژگی‌هایی که در میان تمام اینورترهای تولیدی در این شرکت یکسان است و جزو مزایای آن محسوب می‌شود می‌توان به نصب آسان، قابلیت راه‌اندازی با کیپد جداشونده، امکان تنظیم و ذخیره پارامترها، امکان مانیتور کردن اطلاعات داخل درایو و کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره کرد که باتوجه‌به وجود ویژگی‌های فوق اینورترهای این شرکت به یکی از بهترین اینورترهای صنعتی در کل جهان تبدیل شده‌اند.

منبع تغذیه

سایر محصولات شرکت اتوماسیون زیمنس می‌توان به منبع تغذیه اشاره کرد؛ خوب است؛ مانند سایر محصولات این شرکت، زیمنس به تولید منبع‌های تغذیه در انواع گوناگون می‌پردازد که همگی از کارایی و کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ از ویژگی‌های مثبت منابع تغذیه  زیمنس می‌توان با قیمت مناسب، کاربردی بودن، کوچک بودند، دارای منبع تغذیه سوئیچینگ بودن، امکان گرمای تولیدی کم، مقاومت در برابر انواع ارتعاش و شوک و  پایداری و بازدهی بالا اشاره کرد.

کارت آنالوگ

کارت‌های آنالوگ جز دیگر محصولات شرکت اتوماسیون زیمنس هستند که سیگنال‌های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت کرده و به دیتاها تبدیل می‌کنند.

کلید هوایی

یکی دیگر از محصولات پرکاربرد در صنعت برق زیمنس کلیدهای فشارقوی هوای زیمنس هستند که می‌توانند نقش حفاظت شبکه و قطع و وصل خط مورداستفاده را در اتوماسیون برعهده بگیرند.

سروو زیمنس

سروو زیمنس نیز جزو محصولات باکیفیت و خوب این شرکت محسوب می‌شود که در انواع مدل‌ها و متناسب با منبع‌های تغذیة 3 فاز و 2 فاز تولید می‌شود؛ از ویژگی‌های این محصول نیز می‌توان به‌سرعت بالا، دارابودن شفت با طول‌های‌ مختلف، کنترل موقعیت ورودی، موقعیت اینرسی، کنترل گشتاور، سرعت جابه‌جایی بین دو موقعیت و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد

نمایندگی‌های زیمنس در ایران

خوب است بدانید، شرکت زیمنس در ایران نیز مانند هر کشور دیگری دارای چندین نمایندگی فروش هست؛ به‌این‌ترتیب افراد علاقه‌مند به خرید از شرکت تولید محصولات اتوماسیون زیمنس می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این‌چنینی خرید خود را انجام بدهند.

خدمات گروه صنعتی سپیانی در زمینه اتوماسیون زیمنس

در قسمت‌های قبلی در ارتباط با اتوماسیون زیمنس، محصولات آن، مزیت‌های اتوماسیون زیمنس و مواردی ازاین‌قبیل با یکدیگر زیاد صحبت کردیم؛ اما در این قسمت لازم می‌دانیم، در ارتباط با خدمات گروه صنعتی سپیانی در زمینه اتوماسیون زیمنس نیز با یکدیگر صحبت کنیم.

باید بگویم گروه صنعتی زیمنس می‌تواند در زمینه تعمیرات و نگهداری اتوماسیون زیمنس، مشاوره در ارتباط با خرید اتوماسیون‌های صنعتی و راه‌اندازی و اجرای اتوماسیون‌های صنعتی خدماتی را به همه عزیزان ارائه بدهد.

یکی از ویژگی‌های مثبت شرکت گروه صنعتی سپیانی در ارتباط با راه‌اندازی چنین سیستم‌ها تجربه زیادی این شرکت و مشاوره‌های کارساز آن در این زمینه است به‌طوری که حتی اگر اتوماسیون زیمنس برای کار و شرکت شما مناسب نباشد بدون هیچ‌گونه سوگیری این مسئله را گوشزد و برای شما باز می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش ما بر این بود که شما را هرچه بیشتر با شرکت اتوماسیون صنعتی زیمنس، محصولات آن و نمایندگی زیمنس در ایران آشنا کنیم؛ امید است که توانسته باشیم به هدف خود برسیم و اطلاعات شما را موارد ذکر شده بالا ببریم.

همچنین لازم به ذکر میدانیم که اگر پس از مطالعه ی مقاله در خصوص خرید و مشاوره در ارتباط با ممحصولات زیمنس سوالی داشتید، میتوانید آن را با مشاوران گروه صنعتی سپیانی در میان بگذارید و همچنین میتوانید برای خرید مشاهده ی قیمت قطعات نیز به سایت دکتر پی ال سی مراجعه و از خدمات آن لذت ببرید.