نویسنده: ادمین سایت 29 آذر 1401
دسته بندی : تجهیزات

پی ال سی لوگو چیست؟

 

پی ال سی لوگو چیست

پی ال سی لوگو ممکن است خیلی‌ها با این کلمه آشنا باشند و برای دیگران شاید اولین بار باشد که آن را می‌خوانند. امروز به طور عمیق در مورد این دستگاه‌های ساخته شده توسط زیمنس صحبت خواهیم کرد. در پایان مقاله امروز دکتر پی ال سی شما واقعاً قادر خواهید بود هر آنچه را که باید در مورد این دستگاه‌ها بدانید و می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که آیا لوگو واقعاً یک پی ال سی است یا خیر.

پی ال سی لوگو توسط زیمنس به عنوان یک ماژول منطق جهانی در نظر گرفته شده است. برخی افراد آن را یک پی ال سی با هدف خاص یا فشرده نیز می‌نامند. یک پی ال سی لوگو دستگاهی است که قادر به حل وظایف اتوماسیون در زمینه نصب و راه اندازی و خانگی است. برای پشتیبانی از جایگزینی منطق قدیمی رله‌ها و کنتاکتورهای موجود قبل از ظهور پی ال سی طراحی شده است. دارای یک ثبت داخلی از توابع اساسی و ویژه است که با آن می‌توان بسیاری از راه حل‌های اتوماسیون کم مشکل را پیاده سازی کرد. می‌توان از آن برای کنترل‌های ویژه در گلخانه‌ها یا باغ‌های زمستانی، کاربردهای ماشین سازی کوچک، لوازم خانگی و کابینت سوئیچ استفاده کرد. اندازه جمع و جور آنها را برای سیم کشی ساده و نصب به طور عمده بر روی ریل‌های DIN در کابینت‌های کم حجم عالی می‌کند.

موارد زیر برخی از ادغام‌های پشتیبانی شده توسط پی ال سی لوگو هستند

کنترل

واحد عملیاتی و نمایشگر

واحد تأمین برق

رابط برای ماژول‌های توسعه

رابط برای ماژول‌های برنامه و کابل کامپیوتر

زمان سنجی

علائم باینری

تعداد ورودی و خروجی تعیین شده بسته به مدل لایه دستگاه.

مدل‌های متنوعی وجود دارد که در این مقاله مشاهده خواهیم کرد، اما لازم است بر دامنه وسیع امکانات و دامنه کاربرد آنها تاکید شود. مدل‌هایی از 12 ولت تا 240 ولت در ولتاژهای متناوب و مستقیم و همچنین ماژول‌های توسعه متعددی وجود دارد که تطبیق پذیری این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

 

مطالب مرتبط :

بهترین برندهای PLC

 

ظهور پی ال سی لوگو

اتوماسیون با منطق رله

پی ال سی لوگو در سال 1996 به وجود آمد، بنابراین ما بیش از ربع قرن است که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی پیدایش آنها مهاجرت از توابع سخت سیمی معمولی به توابع قابل برنامه ریزی برنامه ریزی شده در لوگو بود. این منجر به پیشرفتی در توسعه کنترل سخت سیمی سنتی به کنترل قابل برنامه ریزی شد که درجه بالایی از انعطاف پذیری را در عیب یابی ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های اصلی مهاجرت به این دستگاه‌ها صرفه جویی واضح در فضا و ابزار دقیق برای نصب در کابینت‌های پروژه بود که در سال‌های گذشته با منطق سیمی ساخته می‌شدند.

ظهور پی ال سی لوگو

نسخه‌های پی ال سی لوگو

پی ال سی لوگو سری V6  0BA5

در سال 2004 زیمنس سری ششم این دستگاه‌ها را ارائه کرد که نسبت به نسل‌های قبلی خود برتری‌های زیادی دارند. به سادگی با انتقال سیم کشی از کابینت به پیام‌های هشدار در محفظه الکتریکی لوگو آنها توانسته اند دو برابر بیشتر عملکردها را در یک فضای کوچکتر متمرکز کنند. همه گزارش‌ها به راحتی به صورت متنی نمایش داده می‌شوند، بنابراین اپراتورها همیشه می‌توانند بلافاصله بدانند که چه اتفاقی می‌افتد.

نمایشگر خارجی برای لوگو  V6

در سال 2008 زیمنس دست به کار شد و نمایشگر خارجی لوگو را راه اندازی کرد. با اتصال آسان پلاگین و بازی، کار و استفاده از ماشین‌ها را به طور فزاینده ای آسان می‌کرد.

پی ال سی لوگو سری V8

با راه اندازی این نسخه در سال 2014، زیمنس تحولی رقم زد و با اجازه دسترسی جهانی به این دستگاه‌ها از طریق وب سرورها، مزیت رقابتی بزرگی را به ارمغان آورد. لوگو 8 این امکان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که بتوانند از راه دور کلیه تجهیزات متصل به فرآیند تولید را که توسط این لوگو کنترل می‌شود نظارت کنند. این امر اجازه می‌دهد تا برنامه ریزی تولید و ایجاد اقدامات تعمیر و نگهداری توسط تکنسین‌ها انجام شود.

اکنون به معرفی این دستگاه و بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های لوگو V8

همانطور که در بالا دیدیم،پی ال سی لوگو  V8 آخرین مدل از این دستگاه‌ها است، اگرچه نسخه‌های به روز رسانی بعدی را نیز داشته است.

دو نوع اصلی از این دستگاه‌ها وجود دارد که به دو دسته تقسیم می‌شوند:

لوگوی زیمنس ماژول V8 Basic با نمایشگر.

لوگوی زیمنس ماژول V8 Basic بدون نمایشگر.

1. لوگوی زیمنس ماژول V8 Basic با نمایشگر

دارای یک رابط برای اتصال ماژول‌های توسعه است.

تا 24 DI، 20 DO، 8 AI و 8 ماژول توسعه AO  (ورودی‌های دیجیتالی، خروجی‌های DO-دیجیتال، ورودی‌های آنالوگ هوش مصنوعی و خروجی‌های آنالوگ AO) را پشتیبانی می‌کند.

دارای وب سرور یکپارچه است.

رابط ارتباط فیزیکی اترنت

جایگاه کارت استاندارد micro CF

2. لوگوی زیمنس ماژول V8 Basic بدون نمایشگر

خروجی‌های رله با حداکثر جریان خروجی 10A.

اسلات کارت Micro CF  (اختیاری).

حافظه داخلی EEPROM برای کنترل ذخیره سازی برنامه.

RTC زمان واقعی با تغییر زمان خودکار.

دارای 8 DI و 4 DO

دارای 4 AI از انواع 12/24VDC یا 0 تا 10V است. در صورت نیاز می‌توان از این ورودی‌ها به عنوان DI استفاده کرد.

پشتیبانی از حداکثر 24 DI، 20 DO، 8 AI و 8 AO در ماژول‌های توسعه (ورودی‌های DI-Digital، خروجی‌های DO-دیجیتال، ورودی‌های AI-آنالوگ و خروجی AO-آنالوگ).

اتصال به نمایش متن TDE برای پی ال سی لوگو V8 از طریق پورت اترنت.

لوازم جانبی زیمنس برای پی ال سی لوگو  V8

پی ال سی لوگو V8 صفحه نمایش متنی HMI  (6ED1055-4MH08-0BA1)

این نمایشگر متن با عملکرد HMI دارای 6 خط و 3 رنگ پس زمینه است. این نمایشگر همچنین شامل 2 پورت اترنت برای اتصال و همچنین لوازم جانبی نصب این دستگاه می‌باشد. در این صفحه می‌توانید آلارم‌ها و هشدارهای لوگو را پیکربندی کرده و آنها را کنترل کنید.

کیت نصب پنل جلو

این کیت‌ها برای نصب لوگو استفاده می‌شوند. این کیت‌ها برای مکان‌هایی که شرایط دمایی کمی شدیدتر از آن چیزی است که برای کار طراحی شده بودند، کاربرد دارند. آنها به عنوان محافظت اضافی برای این دستگاه‌ها در برابر محیطی که در آن کار می‌کنند اضافه می‌شوند.

نرم افزار لوگو Soft Comfort V8

این نرم افزار توسعه یافته توسط زیمنس برای برنامه نویسی این دستگاه‌ها است. اکثر سیستم عامل‌های موجود را پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار شامل تمام مجوزها و اسناد لازم برای برنامه ریزی لوگو ورژن 8 است.

پی ال سی لوگو

خلاصه

در مقاله امروز دکتر پی ال سی درباره پی ال سی لوگو صحبت کردیم. در ابتدا لوگو را معرفی کردیم و به تاریخچه زیمنس در ارائه پی ال سی لوگو پرداختیم. در انتها لوازم جانبی پی ال سی لوگو را مرور کردیم. در صورتی که بعد از خواندن مقاله امروز دکتر پی ال سی نیاز به مشاوره در مورد پی ال سی لوگو داشتید میتوانید از بخش وب سایت فروشگاه دکتر پی ال سی کمک بگیرید. چنانچه برای خرید تجهیزات لازم و درخواست قیمت و اطلاعات فنی قطعات آنها نیاز به راهنمایی داشتید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با دکتر پی ال سی در ارتباط باشید. همچنین شما میتوانید برای مشاوره درباره اتوماسیون صنعتی و اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت گروه صنعتی سپیانی مراجعه کنید.

منبع : 5